Komodo Tour Leisure in Komodo and flores island is a local tour operator base in Labuan Bajo Flores – Indonesia. Our main goal is to arrange the Great trip Komodo and Flores Island. we have friendly staff and the helpful Guide that would handle you during the trip with us. Our business has been running the last 10 years, and our primary focus to

What's New?

relevansi hikayat hang tuah dengan kehidupan sekarang

Hikayat Hang Tuah

Diterbitkan pada Saturday, 2 December 2017 Pukul 16.52

Hikayat Hang Tuah Pada suatu ketika ada seorang pemuda bernama Hang Tuah, anak Hang Mahmud, yang bertempat tinggal di Sungai Duyung. Oleh karena itu, semua orang yang tinggal di Sungai Duyung mendengar kabar bahwa Raja Bintan sangat baik dan sopan terhadap semua rakyatnya..

Hang Tuah : Lambang Sejarah Melayu

Diterbitkan pada Saturday, 25 November 2017 Pukul 17.51

Tragedi ini masih menjadi perbalahan orang melayu sampai sekarang. Tun Teja bertemu dengan Hang Tuah secara senyap-senyap Hikayat Hang Tuah merupakan epik .

The Legend Of Hang Tuah: Sinopsis Hikayat Hang Tuah Karya

Diterbitkan pada Wednesday, 29 November 2017 Pukul 2.44

Hikayat Hang Tuah mengisahkan mengenai kehidupan dan kepahlawanan Hang Tuah Sekali lagi Patih Gajah Mada mengambil peluang untuk menewaskan Hang Tuah dengan .

Review Hikayat Hang Tuah: Analisa Struktur Dan Fungsi

Diterbitkan pada Tuesday, 28 November 2017 Pukul 10.02

Hikayat Hang Tuah sebagai karya sastra. Hikayat Hang Tuah merupakan karya sastra yang sangat terkenal. Dalam bunga rampai sastra Melayu lama selalu terdapat nukilan hikayat ini sebagai contoh cerita lama. Hingga sekarang, cerita klasik inimasih dihargai sebagai seni rakyat yang patut dibanggakan..

Kisah Hang Tuah, Hang Li Po Selama Ini Fakta Atau Auta?

Diterbitkan pada Monday, 20 November 2017 Pukul 19.16

Hikayat Hang Tuah ditulis oleh Tun Seri Lanang 100 tahun selepas kematian Hang Tuah. Yang jadi persoalannya sekarang kehidupan sebnar dan menokok tambah dengan .

Lintang Pukang: Cerita Hang Tuah Yang Menipu

Diterbitkan pada Friday, 1 December 2017 Pukul 10.41

Hikayat Hang Tuah bukanlah sebuah penulisan sejarah tentang Hang Tuah, ia hanya sebuah hasil karya sastera Melayu yang bersifat dongeng, epik, legenda dan fantasi. Jadi, apa yang dipaparkan dalam hikayat itu adalah rekaan belaka, atau istilahnya sebagai fiksyen.ke arah berfikir, menginsafi dan bertindak ! halaman santai. khamis, 19 januari 2012.

Menemukan Unsur-unsur Intrinsik Dan Ekstrinsik Hikayat

Diterbitkan pada Friday, 1 December 2017 Pukul 3.53

Hikayat memiliki kesamaan dengan novel merupakan karya sastra yang berkembang pada zaman sekarang, sedangkan hikayat berkembang Hikayat Hang Tuah 7) .

Karya Sastra Melayu – Hikayat Hang Tuah – My Life Is Chit Chat

Diterbitkan pada Saturday, 25 November 2017 Pukul 9.37

Sekarang ini hikayat sudah tidak ditemukan lagi, banyak yang menduga mengapa hikayat ditinggalkan karena hikayat terlalu bersifat tradisional di dalam unsur ceritanya. Hikayat Hang Tuah menceritakan kehidupan Hang Tuah dan pertarungannya dengan Hang Jebat.Hang Jebat (menurut Hikayat Hang Tuah) atau Hang Kasturi (menurut Sejarah Melayu). Tidak ada pendekar atau panglima di Melaka yang dapat menentang Hang Jebat (atau Hang Kasturi) yang telah menjadi kebal kerana adanya keris Taming Sari di tangannya.Vijaya bagi dijadikan gundik Sultan..

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -