cara membuat tudung saji drpd bahan terbuang

Tudung Saji Buatan Sendiri

Diterbitkan pada Saturday, 19 November 2011 Pukul 17.42

bahan yang diperlukan : - 9 m kawat besar - 120 cm kain kaca - Cat secukupnya - Pita secukupnya - Lem tembak ( hot glue ) - Renda cara membuatnya : - Buat kerangka tudung saji berupa jari-jari sebanyak 12 buah.

Kreativiti Kitar Semula4...

Diterbitkan pada Monday, 14 January 2013 Pukul 7.38

Tak ada idea untuk menggunakan semula bahan terbuang?cuba beberapa idea kreatif berikut, mungkin ianya dapat membantu anda Jom kitar semula! kreativiti kitar semula Sarung kaki, perca kain, sarung tangan, anak tudung dan pakaian buruk atau rosak yang tidak berguna lagi.. boleh anda jadikan hiasan menarik ini. Mungkin anda boleh hadiahkan kat mana yer nak tahu tutorialnyer?cara nak buat guaneee..hee,,curious. ReplyDelete. Azielah Aziz 15 

Cara Memanfaatkan Kain Perca Batik

Diterbitkan pada Sunday, 24 November 2013 Pukul 13.13

Kain perca sangat bermanfaat, terutama kain perca batik khususnya. Biasanya setelah sehelai kain selesai dijahit atau dibuat pakaian, sisanya akan terbuang sia-sia. tudung saji dan tutup gelas. 7. Bros. 8. Keset. 9 . Rok atau daster, dan lain-lain. Memanfaatkan kain perca sebagai bahan baku utama pembuatan aneka kerajinan ternyata bisa menjadi salah satu peluang bisnis yang sangat menguntungkan. Dari kain sisa jahitan yang awalnya tidak bernilai, bisa 

Daur Ulang Sampah » Blognya Bu Tita

Diterbitkan pada Monday, 29 April 2013 Pukul 15.27

Dengan demikian limbah sampah tersebut tidak terbuang percuma namun dapat diolah menjadi produk yang mempunyai nilai ekonomi kembali yang cukup tinggi. Tentunya pihak pengepul harus mempunyai pengrajin untuk membuat produk daur ulang sampah tersebut. Adapun peralatan yang digunakan untuk membuat daur ulang sampah adalah sbb : 1. bahan Baku bahan baku untuk Pemasaran produk hasil daur ulang sampah dilakukan dengan cara :

Resep Makanan Rahasia Untuk Pleci

Diterbitkan pada Monday, 7 July 2014 Pukul 15.00

Keluarkan adonan yang sudah matang, tutup dengan tudung saji (untuk menghindari lalat), dan biarkan hingga dingin. Setelah agak dingin, tumbuk adonan hingga halus, dan siap disajikan kepada pleci Anda. Sisa adonan 

Memelihara Alam Semulajadi

Diterbitkan pada Tuesday, 22 April 2014 Pukul 8.43

Selain dari kemusnahan ekosistem akibat pengambilan sumber semulajadi, bahan buangan juga merupakan ancaman terbesar dalam mempercepatkan proses kemusnahan alam semulajadi di bumi ini. . bumi makin hari makin parah.. sbg contoh pemerhatian saya sendiri, masa kanak2 dulu parit dihadapan rumah atuk boleh dpt bnyk ikan puyu & sepat dgn hanya menggunakan tudung saji yg dah tak digunakan.. tp sekarang, klu menggunakan tudung saji yg 

Hasil Kraftangan Dari Bahan Kitar Semula

Diterbitkan pada Saturday, 7 April 2007 Pukul 10.39

Pn/saudari boleh kitar semula bahan terbuang dan selamatkan alam sekitar juga pada waktu yang sama dan kalau berjaya boleh bagi pendapatan tambahan sekali..untung kan??? ALIF says: 26 December, 2008 at 3:47 am .. terima kasih, saya akan teruskan pembuatan bakul kertas ni,,, Saya juga nak tanya macam mana nak buat tudung saji mcm dalam gambar tu,, masa anyam tu guna acuan tudung saji atau tak?Cantik tudung saji tu,, saya nak cuba jgk…lagi 

Information From Harjito: Ayo Berkreasi...

Diterbitkan pada Thursday, 12 July 2012 Pukul 23.11

TUTUP saji. bahan: 1. Botol aqua secukupnya. 2. Pita emas. 3. Kain gantungan tas. 4. Kain flanel. 5. Lem uhu. 6. Jarum dan benang. 7. Gunting. 8. Renda. 9. Mika. 10. Kawat. 11. Kancing. cara membuat: Jahit aqua . Dalam perkembanganya, Kerajinan tudung saji ini sudah dijadikan barang cenderamata dengan ukururan bervariasi, antara lain sebagai hiasan dinding dan lain sebagainya, dan banyak diminati oleh pembeli baik dari dalam maupu luar negeri.

Cari Iklan:

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -

X