What's New?

cara buat miyak cenuai

Minyak Cenuai

Diterbitkan pada Wednesday, 10 December 2008 Pukul 6.01

Kalau ada sila email saya minat nak beli….ramai yang asyik cerita je cara buat cenuai tapi tak ada yang buat dan jual cenuai….hampeh…nasib baik &puteri masih ada warisan pusaka bangsa …yang lain dok cerita 

Cenuai Air

Diterbitkan pada Wednesday, 15 February 2012 Pukul 2.47

Namun tujuan dan maksudnya adalah satu iaitu membuat minyak cenuai bagi tujuan pengasihan.Di sini pula terdapat 2 cara lain sama ada cara orang islam melayu ataupun orang asli nak dijadikan minyak itu unsur hitam 

Buluh Perindu

Diterbitkan pada Saturday, 25 June 2011 Pukul 14.12

bab cenuai abg rahim ada cerita dgn ambo cara dia buat minyak tu.ambo yg nyanyuk ini selalu lah lupa akan membawa nota untuk dicatit.psl abg rahim cerita dia mcm mesingun.tak berhenti.satu cerita ke satu cerita.balik 

Cenuai Pangir

Diterbitkan pada Tuesday, 24 March 2009 Pukul 4.22

Sabirin !!!Bukan senang nak buat Minyak Cenuai…ada syarat dan cara nya !!!.Cara anda mengambil Cenuai itu pun tidak mendapat 'kebenaran'.Saya bukan nak menakut kan anda…tapi di situ (Batu Lesong)….tempat yang 

Koleksi Minyak Cenuai Ts

Diterbitkan pada Wednesday, 29 September 2010 Pukul 17.15

Saya banyak belajar cara pembuatan minyak cenuai ini,jika tidak silap saya ada 7 orang guru secara nyata dan ghaib,jadi ada memacam cara yang saya bolih buat…..dan cara pembuatan nya di jamin “terkawal dan 

Sejarah Dan Keaslian Mustika Batu Akik Mani Gajah

Diterbitkan pada Wednesday, 4 February 2015 Pukul 6.51

Lebih kuatnya lagi, minyak yang ada batu mani gajah lebih memiliki kasiat yang jauh lebih hebat ketimbang dengan minyak cenuai. Mani gajah adalah jenis batu akik yang telah Cara Mengetahui Keaslian Batu Mani Gajah Nah, setelah mengetahui akan sejarah Cara Menghilangkan Kapur Pada Batu Bacan. Buat anda yang sering membeli bahan batu bacan bongkahan pasti sering menjumpai masalah seperti masih banyaknya kandungan kapur dalam bahan.

Buluh Malam Ramuan Cenuai Perindu Di Gunung Ledang...

Diterbitkan pada Monday, 7 June 2010 Pukul 1.54

Kata Tok Syeikh, "Setelah saya membuat kajian dengan cara melihat pokok cenuai dan bertanya kepada yang faham tentang pokok PENGASEH AJAIB ini. Maka saya dapat banyak nama dan dapat ketogari kan Pokok Cenuai. Khasiat nya tak perlu saya tulis kerana memang Saya di perturun kan ilmu membuat Minyak Cenuai olih Nenek saya.Pertama yang bolih untuk kita makan dan yang kedua tidak bolih kita makan. Dan saya minta maaf !!! Ramuan itu hanya 

Minyak Palit

Diterbitkan pada Tuesday, 16 February 2010 Pukul 7.01

Minyak Palit ini ramuan nya saya tak tahu, yang tau Tok Wali, dia memang Pakar, saya hanya pandai buat Minyak Cenuai,INSAALLAH minyak saya, saya ramu kan bahan yang suci bersih dan bolih di bawah solat kerana ianya .. 19- “Anggaplah kita ini orang dagang di dunia ini, bahkan merasakan demikian setiap waktu, agar kita tidak terpaut dengan dunia, dan mendorong kita buat persiapan untuk balik ke Akhirat, dengan cara ini Insya-Allah kita akan selamat”.

- Halaman ini diberdayakan oleh Google, Bing!, dan Blekko -