cara mengambil batu serai

Love Of My Life: Batu Serai

Diterbitkan pada Monday, 10 February 2014 Pukul 11.54

batu serai sememangnya datang dari pohon2 serai. Untuk mendapatkan batu serai dari bukanlah mudah.Ianya mesti diambil oleh orang berpengetahuan, Maknanya orang yg pandai berubat@ustaz. cara nak ambil batu 

Perihal Batu Serai Dan Serai Wangi

Diterbitkan pada Friday, 10 April 2009 Pukul 17.46

Kata orang, mereka yang mahu mengambil 'khazanah' serai wangi akan bermimpi dahulu. Ada pula Pertiwa berlaku di Negeri Sembilan bagaimana cara-cara mendapat batu dari rumpun serai saksikannya! batu serai 

Values Of Life: Permata

Diterbitkan pada Monday, 12 April 2010 Pukul 15.30

Suatu ketika dulu masa auntie masih kerja, agak2 pada tahun awal 90'an..kat office auntie ada kawan laki2 auntie bawak batu permata serai wangi. Siap citer yg batu tuh, nak kan auntie jadi tuan nyer.. batu tuh sangat cantik, berkilat2 memang boleh buat cincin. Yg hairan nya auntie tak semena2 menasihati dia cara macam mana nak jumpa apa yg dia mimpikan. Pelik auntie macam maner auntie boleh menasihat benda yg auntie sendiri tak tahu menahu tentang 

Permata Pertama (my Passion): Batu Serai (1)

Diterbitkan pada Tuesday, 16 September 2008 Pukul 10.45

cara nak dapat batu ni agak menarik sebab kena buat beberapa aktiviti dan amalan tertentu atau 'ritual' dulu dan akhir sekali ialah mencabut pokok serai sambil melurut akar pokok tu serta menggoncang2 pokok tadi untuk menjatuhkan batu2 jernih lagi cantik tu. Itu pun bukan . Betullah seperti apa yang dikhabarkan oleh tuan punya blog mengenai proses pengambilan batu serai ni sbb saya sendiri pernah mengikuti upacara mengambil batu ni. Sewaktu proses 

Suarahati Dan Ceritaku: Percaya Tak Kewujudan Batu Serai...

Diterbitkan pada Thursday, 19 April 2012 Pukul 9.36

Untuk mengambil pun agak sukar bukan sebarangan orang blh mengambilnya.. Ini kepunyaan aku hampir 12 thn jadi koleksi ku. Cantik tak loket ini, batu serai yg tengah tu tepi tu bukan dah.Blh bertukar warna kejap putih 

Top 13 Jenis Batu Cincin Dan Manfaatnya!!

Diterbitkan pada Saturday, 26 April 2014 Pukul 12.23

Jika ditemui pokok serai berbunga, untuk mengambil batu-batu yang terdapat dibahagian bawah perdu pokok serai tersebut memerlukan kaedah dan cara-cara yang tertentu dan hanya orang-orang yang arif dengannya saja 

Jual Batu Serai Kuning Bali

Diterbitkan pada Sunday, 24 November 2013 Pukul 15.08

Jual batu Alam serai Bali. SMS 0815 7857 5809 (Willy Setiawan). Harga Langsung Pabrik.

Benda Bertuah Indonesia: Batu Serai

Diterbitkan pada Wednesday, 15 January 2014 Pukul 15.00

Keterangan : Warnanya bening layaknya seperti kaca bagian dalam batu tampak dalam batu seperti es batu. batu ini didapatkan dari dalam tanah dibawah pohon serai pada bulan purnama malam jumat. Berasal : Media yang diambil melalui proses penarikan ghaib, batu alami adalah kumpulan sosal, pendidikan, seni budaya, agrobisnis komunikasi, perdagangan, lingkungan hidup, dll. cara pemakaiannya : Dibuat cincin, liontin atau dibawa dalam berpergian.

Cari Iklan:

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -

X