nama penari sedap malam

Penari Cahaya:

Diterbitkan pada Friday, 1 March 2013 Pukul 14.06

penari Cahaya . Setiap malam, tak luput dari penjagaanku terhadap tubuh Aiya, terkadang aku menangisi dan menciumi wajahnya, sampai-sampai mengajak berbicara Aiya selayaknya ia masih segar. Tubuh Aiya mulai mencemarkan bau tak sedap. lalat-lalat menari-nari di sekujur tubuh Aiya, mirip tarian yang biasa kita tarikan berdua di atas batu hitam ini. Kutatapi Aku terlalu lelap dalam mimpi ini'' bibirku semakin gemetaran mengucapkan nama Sunaiya.

Penari Lenggong

Diterbitkan pada Friday, 8 February 2013 Pukul 11.58

Lukisan (ukuran 100 X 75 cm2) cat minyak di atas kanvas ini saya buat pada tahun 1996 dan saya beri namapenari Legong”. Sejak tahun itu pula lukisan ini saya pajang di malam harinya, lukisan saya pasang kembali di tempatnya semula. Dengan sangat terpaksa akhirnya saya nginep Benar dugaan saya. Selama berada di koridor utama hampir satu tahun, tidak lagi terdengar “gosip yang tak sedap” mengenai lukisan saya. ***. Sekali lagi, lukisan saya 

Atilah Soeryadjaya

Diterbitkan pada Sunday, 23 January 2011 Pukul 0.07

Sebuah meja kayu panjang ditutup dengan kain batik motif lama ditemani vas berisi bunga sedap malam yang wanginya terus menguar sepanjang percakapan. Sejurus Ia lahir di Solo, 28 April 1961, dengan nama Bandara Raden Ayu Atilah Rapatriati (yang artinya prajurit yang bersinar). Sang ibu Tak semua penari memilikinya,” tambah Fajar yang percaya bahwa puncak pencapaian tertinggi dalam dunia tari adalah sebuah gerakan tanpa bentuk. Dan hal 

Tapa Di Goa, Roro Fitria Bertemu Nyi Roro Kidul

Diterbitkan pada Saturday, 5 April 2014 Pukul 0.28

Roro Fitria yang tampil sebagai Neng Geulis, penari Jaipongan di acara sedap malam yang pernah tayang di RCTI ini, memang sengaja bertapa di Goa Penepen pada 29-31 Maret 2014 lalu. "Saya bertapa selama 3 malam 

Beberapa Khasiat Bunga Sedap Malam Dan Cara...

Diterbitkan pada Saturday, 14 April 2012 Pukul 19.52

Keharumannya yang tak kalah dengan bunga melati membuat sedap malam dijuluki di luar negeri sebagai dangerous pleasure (kesenangan yang berbahaya). Tidak jelas mengapa disebut demikian. Larangan yang sama juga berlaku di India dengan alasan yang sama pula, sehingga bunga ini diberi nama rat ki rani (kekasih gelap). Meski ada kepercayaan .. Menari di tiang (pole dancing) kini bukan hanya untuk para penari erotis. Di pusat-pusat kebugaran 

Tari Lenggang Surabaya Karya Dimas Pramuka Admaji

Diterbitkan pada Saturday, 18 December 2010 Pukul 22.24

Lenggang adalah gerak yang manis, indah dan tertata rapi, sedangkan Surabaya merupakan nama kota metropolis nomor dua di Indonesia yang merupakan ide garap serta tempat proses penciptaan dari tari Lenggang Surabaya. Bulan Maret 1995 sebagai awal proses dan pada tanggal 31 Mei 1995 tari Lenggang Surabaya pertama kali di pentaskan/dipergelarkan pada acara resepsi Hari Jadi kota Surabaya di kediaman Walikota Jl. sedap malam Surabaya.

Buka Minda: Bunga Sedap Malam

Diterbitkan pada Monday, 3 June 2013 Pukul 20.57

Aku sengaja letak tajuk Bunga sedap malam berbanding Sundal malam kerana aku rasa lebih misteri sebab nama Harum Sundal malam ni dah biasa didengari diMalaysia. Okay sedikit info dulu : harum sumdal malam (gambar dari http://bulbsonline.blogspot.com). Kisah2 menarik bunga ini: Suatu ketika dulu..seorang penari penari telah menggunakan bunga ini untuk menarik minat para penonton kerana baunya yang harum. penari ini akhirnya dirogol dan 

Roslan Aziz Panggil Penari Latar 'beruk' Kerana Terlalu...

Diterbitkan pada Monday, 4 November 2013 Pukul 9.05

Yang terbaru, salah seorang juri pertandingan itu, Roslan Aziz dikecam kerana merujuk kepada dua orang penari latar sebagai 'beruk' dalam ulasannya tentang persembahan program tersebut. .. tp nasihat, pandai sgt kata nyanyi tak sedap/tak bagus, cuba si roslan nie menyanyi satu single aku nak tengok, sedap/merdu tahap mana dia punya suara, adakah sbb komen si roslan macam beruk si daniel ( juara malaysian idol musim ke-2) boleh menang, dunia2.

Cari Iklan:

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -

X