What's New?

drama melayu orang

Drama Melayu Empat Orang Pemain

Diterbitkan pada Saturday, 8 February 2014 Pukul 1.05

A. Karakter Tokoh Dalam Cerita - Emak : adalah seseorang yang memiliki sifat galak, suka menyuruh-nyuruh namun sebenarnya ia adalah sosok yang penyayang. - Laksmi : adalah anak dari Emak, ia memiliki sifat egois, 

Apa Masalah Drama Melayu?

Diterbitkan pada Wednesday, 15 October 2014 Pukul 14.17

Cuma kadang-kadang aku rasa geli hati menonton babak serius dalam drama Melayu. Kena kahwin paksa, isteri bergaduh dengan suami, baru je berbaik tak sampai 24 jam ada orang ketiga datang kacau daun. Tolonglah 

Buasir Otak: Drama Melayu Dan Corak Mentaliti Masyarakat

Diterbitkan pada Wednesday, 8 July 2015 Pukul 2.00

Buat apa mahu membuat drama detektif dan penyiasatan seperti CSI jika yang menonton hanya 100 orang, berbanding membuat drama cinta suamiku seorang anak raja kaya raya yang mampu memperoleh tontonan 

Cik Na In The House: Drama Melayu Vs Drama Korea

Diterbitkan pada Saturday, 25 April 2015 Pukul 17.42

Just tonton je drama melayu. Terlalu berkonsep cinta. Cik na ni tak minat sangat cinta-cinta terlajak. Geli i. hehehehe. tapi sesetengah orang suka kan romantik-romantik ni cintan cintan ni. Ikut citarasa masing-masing 

Aiman Hakim Kritik Penulis Skrip Drama Melayu?

Diterbitkan pada Monday, 22 June 2015 Pukul 1.54

Aiman Hakim Luah Perasaan Terhadap Mutu Drama Melayu. Oleh RTKY Staff pada. 22 June 2015 Umpama memperlihatkan yang orang Melayu ini tak fikir fasal hal lain selain kahwin. Padahal banyak lagi isu yang boleh 

[artikel Ringkas] Lima Sebab Mengapa Tonton Drama...

Diterbitkan pada Tuesday, 31 March 2015 Pukul 12.45

Itulah kesedaran yang kamu patut pelajari dalam drama Melayu, iaitu dah takde laki lain dalam dunia ini, yang itu je ada dan kamu harus dapatkannya sampai dapat, tak kisahlah dia suami orang ke, boyfriend orang ke dan sebagainya. Phew 

Penulismisteri: Drama Melayu.

Diterbitkan pada Wednesday, 2 April 2014 Pukul 14.07

Klise sangat drama-drama Melayu terutamanya - yang hero itu handsome, yang heroin itu jelita. Mungkin aku tak tonton, tapi takkan hang pikiaq aku tak tengok iklan langsung? Nampak sangat orang kita ni hanya pandang 

Doktor Mengkantoikan Adegan Dalam Drama Melayu

Diterbitkan pada Sunday, 3 May 2015 Pukul 9.26

Kena faham bahawa pengaruh media dan drama sangat kuat di kalangan masyarakat, dan itu yang bahaya, orang ramai secara tak sedar akan percaya apa yang mereka lihat, dan akhirnya menjadi kesukaran buat staf 

- Halaman ini diberdayakan oleh Google, Bing!, dan Blekko -