What's New?

drama melayu orang

Drama Melayu Empat Orang Pemain

Diterbitkan pada Saturday, 8 February 2014 Pukul 1.05

A. Karakter Tokoh Dalam Cerita - Emak : adalah seseorang yang memiliki sifat galak, suka menyuruh-nyuruh namun sebenarnya ia adalah sosok yang penyayang. - Laksmi : adalah anak dari Emak, ia memiliki sifat egois, 

Cik Na In The House: Drama Melayu Vs Drama Korea

Diterbitkan pada Saturday, 25 April 2015 Pukul 17.42

Just tonton je drama melayu. Terlalu berkonsep cinta. Cik na ni tak minat sangat cinta-cinta terlajak. Geli i. hehehehe. tapi sesetengah orang suka kan romantik-romantik ni cintan cintan ni. Ikut citarasa masing-masing 

Apa Masalah Drama Melayu?

Diterbitkan pada Wednesday, 15 October 2014 Pukul 14.17

Cuma kadang-kadang aku rasa geli hati menonton babak serius dalam drama Melayu. Kena kahwin paksa, isteri bergaduh dengan suami, baru je berbaik tak sampai 24 jam ada orang ketiga datang kacau daun. Tolonglah 

Perbezaan Drama Melayu Dan Drama Amerika Syarikat

Diterbitkan pada Tuesday, 19 November 2013 Pukul 5.33

sewa tmpt semua tu, sama je la mcm kebanyakan drama melayu skrg ni yg sewa rumah dan office orang kaya etc. cuba guna budget yg sama, tukar idea lain sikit. cadangan je. Hot debate. What do you think? Thumb up 

Mampir Merene Yo: Drama Melayu Hang Tuah

Diterbitkan pada Wednesday, 10 April 2013 Pukul 9.46

DRAMA MELAYU HANG TUAH. Acara ini digelar Unit Kebudayaan Melayu Riau (UKMR). Tokoh : 1. Hang Mahmud. 2. Dang Merdu (Istri Hang Mahmud). 3. Datuk Bendahara. 4. Sultan. 5. Istri Sultan. 6. Perompak (Taming Sari). 7. Hang Tuah (Anak . Take 5 : Maka terjadilah perkelahian di dalam istana. Banyak orang yang mati. Tetapi Sultan kembali selamat. Taming Sari yang kebal oleh Keris itupun berhasil dibunuh oleh Hang Tuah. Dan Hang Tuah mendapatkan Keris kebal itu.

Her Imagination Stories: Drama Melayu Zaman Aku Tadika

Diterbitkan pada Saturday, 23 May 2015 Pukul 19.24

Drama Melayu sekarang pulak asyik-asyik fasal orang kaya, korporat, rebut harta, orang tua gatal, anak derhaka, scandal dengan laki/bini orang. Serius memang kurenggg sangat dah tengok drama Melayu sekarang .

Doktor Mengkantoikan Adegan Dalam Drama Melayu

Diterbitkan pada Sunday, 3 May 2015 Pukul 9.26

Kena faham bahawa pengaruh media dan drama sangat kuat di kalangan masyarakat, dan itu yang bahaya, orang ramai secara tak sedar akan percaya apa yang mereka lihat, dan akhirnya menjadi kesukaran buat staf 

Aiman Hakim Kritik Penulis Skrip Drama Melayu?

Diterbitkan pada Monday, 22 June 2015 Pukul 1.54

Aiman Hakim Luah Perasaan Terhadap Mutu Drama Melayu. Oleh RTKY Staff pada. 22 June 2015 Umpama memperlihatkan yang orang Melayu ini tak fikir fasal hal lain selain kahwin. Padahal banyak lagi isu yang boleh 

- Halaman ini diberdayakan oleh Google, Bing!, dan Blekko -