What's New?

drama melayu orang

Drama Melayu Empat Orang Pemain

Diterbitkan pada Saturday, 8 February 2014 Pukul 1.05

A. Karakter Tokoh Dalam Cerita - Emak : adalah seseorang yang memiliki sifat galak, suka menyuruh-nyuruh namun sebenarnya ia adalah sosok yang penyayang. - Laksmi : adalah anak dari Emak, ia memiliki sifat egois, 

Buasir Otak: Drama Melayu Dan Corak Mentaliti Masyarakat

Diterbitkan pada Wednesday, 8 July 2015 Pukul 2.00

Buat apa mahu membuat drama detektif dan penyiasatan seperti CSI jika yang menonton hanya 100 orang, berbanding membuat drama cinta suamiku seorang anak raja kaya raya yang mampu memperoleh tontonan 

Cik Na In The House: Drama Melayu Vs Drama Korea

Diterbitkan pada Saturday, 25 April 2015 Pukul 17.42

Just tonton je drama melayu. Terlalu berkonsep cinta. Cik na ni tak minat sangat cinta-cinta terlajak. Geli i. hehehehe. tapi sesetengah orang suka kan romantik-romantik ni cintan cintan ni. Ikut citarasa masing-masing 

5 Ciri-ciri Membosankan Drama Melayu Hari Ini...

Diterbitkan pada Friday, 21 August 2015 Pukul 19.51

Namun itu bukanlah yang hendak di pertikaikan, apa yang membosankan dan menjelikkan adalah tipikalnya drama melayu dengan ciri-cirinya yang langsung tidak menunjukkan realiti kehidupan masyarakat harini. Berikut adalah 5 ciri-ciri bosannya Sebagai contoh kena kahwin dengan orang yang setaraf,sedangkan hero kapel sama orang kebanyakan dan mak tak suka dengan gadis pilihan hero sedangkan bapaknya kata okay. Agak bedebah disitu. Macam biasa drama 

Apa Masalah Drama Melayu?

Diterbitkan pada Wednesday, 15 October 2014 Pukul 14.17

Cuma kadang-kadang aku rasa geli hati menonton babak serius dalam drama Melayu. Kena kahwin paksa, isteri bergaduh dengan suami, baru je berbaik tak sampai 24 jam ada orang ketiga datang kacau daun. Tolonglah 

Bagaimana Drama Melayu Mengajar Mencari Cinta Sejati...

Diterbitkan pada Thursday, 6 August 2015 Pukul 5.24

Drama Melayu. Biasalah saya tengah bercakap tentang drama tv yang selalu ditonton ramai diwaktu petang tu. Cinta Sejati lah, Kasih Sayang Langit Embun Membiru lah, dan apa kejadah title lagi. Kadang-kadang saya tak dapat pastikan kenapa cerita cerita Adakah orang kita gemar menghancurkan sel-sel otak dengan terpacak didepan tv dan tak pergi berjemaah di mesjid demi 30-40 drama cinta yang sama plotnya melainkan watak-watak yang ditukar nama?

Aiman Hakim Kritik Penulis Skrip Drama Melayu?

Diterbitkan pada Monday, 22 June 2015 Pukul 1.54

Aiman Hakim Luah Perasaan Terhadap Mutu Drama Melayu. Oleh RTKY Staff pada. 22 June 2015 Umpama memperlihatkan yang orang Melayu ini tak fikir fasal hal lain selain kahwin. Padahal banyak lagi isu yang boleh 

Kesastraan Melayu Tionghoa Dan Kebangsaan Indonesia...

Diterbitkan pada Sunday, 26 July 2015 Pukul 11.31

Kalau sedang menulis naskah drama atau mengarang buku atau berlatih memainkan adegan sebuah drama, orang lain baginya adalah seperti yang pernah dibilang Sartre: neraka. Penampilannya pun sembrono ketika 

- Halaman ini diberdayakan oleh Google, Bing!, dan Blekko -