What's New?

cara belajar anyaman riben untuk tudung saji

Cara-cara Menganyam Tudung Saji

Diterbitkan pada Friday, 20 September 2013 Pukul 7.34

Cara-Cara Menganyam Tudung Saji. apa yang diperlukan adalah 1. Tudung saji plastik seperti gambar di bawah 2. Reben (disini saya gunakan reben satin) untuk tudung saji besar ni saya guna 2 gulung. 3. Gunting 4.

Desain Grafis: Cara Membuat Anyaman

Diterbitkan pada Tuesday, 21 January 2014 Pukul 9.23

MISALNYA BAGI MASYARAKAT PETANI ATAU NELAYAN, KERJA-KERJA ANYAMAN DIBENTUK MENJADI BAKUL, TOPI, TUDUNG SAJI, TIKAR DAN ANEKA RUPA BENTUK YANG DIGUNAKAN SEHARI-HARIAN. SELAIN 

Wacana Hidup: Kreatif # Anyaman Tudung Saji

Diterbitkan pada Monday, 5 December 2011 Pukul 12.36

So kepada adik- adik kat rumah boleh gunakan waktu cuti ni buat benda ni..memang menguji kesabaran tapi berbaloi ar..puas hati bila dah siaphehehsenang ajebeli jer tudung saji murah jer..pastu riben dan gunting.

Airylle Eqqwan..

Diterbitkan pada Tuesday, 5 July 2011 Pukul 16.36

Disebabkn mak ak tgk ak gagal menjahit mak ak suruh ak anyam tudung saji pulak..dh btul2 jd prempuan kampung dh ni..lihatlah hasilnya..yg kaler biru tu mak ak buat,anyaman sisik naga..yg kaler hijau tu ak buat,anyaman pucuk rebung.. Tapi ak anyam satu je la,dh la susah nk potong reben tupas tu apa lg,tkar karier lg la kat umah tu.Oleh kerana kesunyian yg teramat sgt,ak pon beli la arnab 2 ekor,satu kaler putih n satu lg hitam..yg putih tu dh hilang tggal la 

Tudung Saji

Diterbitkan pada Sunday, 23 November 2014 Pukul 19.13

Jika ingin bisnis grosir atau distributor khusus Tudung Saji Anda bisa mendownload ebook direktori grosir di sini dan jika Anda ingin membuat toko online Tudung Saji kami ada rekomendasi jasa toko online murah hanya dengan Rp 150.000 untuk selamanya dan hanya sekali bayar, silahkan klik disini. Untuk memulai bisnis ini tidak harus punya stock Cara termudah berburu Tudung Saji bekas adalah melalui internet. Mencarinya di google, bing, atau yahoo.

Mesin Pembakar Lemang Di Kud 2013

Diterbitkan pada Monday, 30 September 2013 Pukul 3.45

Demontrasi produk – sulaman riben tudung saji. Ada banyak demontrasi membuat produk yang mengajak penyertaan pengunjung mencuba seperti anyaman rotan, menenun songket, mencanting batik dan mengukir.

Malik Torpedo: Tudung Saji Anyaman

Diterbitkan pada Saturday, 26 February 2011 Pukul 14.49

ini semua gambar tudung saji yg kecil/sederhana. yg besar blm upload lg nak tempah bolehwarna ikut permintaan tuan/puan dan bergantung kpd warna riben yg kedai jual la yer,kalau xde warna riben yg diminta xleh la 

Cara Membuat Riben Ros

Diterbitkan pada Tuesday, 31 July 2012 Pukul 4.03

Di pagi yang sejuk ini, Masha hendak membuat tutorial cara membuat rose ribbon seperti yang telah banyak orang pakai pada tudung-tudung sebagai pin atau pun hiasan di sekeliling tudung atau pun dibaju. White Rose 

- Halaman ini diberdayakan oleh Google, Bing!, dan Blekko -