What's New?

apam basah

Kuali Apam Balik Utk Dijual

Diterbitkan pada Saturday, 20 August 2016 Pukul 21.34

kuali utk dijual Area Selangor, Balakong. Kuali besi 10 inci (tapak dalam 9 inci) RM180. Kuali tembaga 5 inci (apam balik rangup) RM58. Dapur apam balik mini/rangup 6 Resepi apam balik mini rangup sedap sukatan cawan lembut nipis tanpa telur noxxa pulau pinang recipe mat gebu cheese Kelantan homemade. Saya lahir di kalimantan selatan, Banjarmasin, tepatnya di Barabai. Mungkin diantara teman-teman sudah banyak yang tahu tentang kalimantan selatan, tapi mungkin ada juga yang belum tahu tentang Kalima….

Apam Beras Tradisional ~ :: Dari Dapur Ct

Diterbitkan pada Wednesday, 17 August 2016 Pukul 19.22

Kuih apam beras ni merupakan salah satu kuih tradisional kegemaran keluarga CT dan sudah berulang-ulang kali CT membuatnya. Selain dari pembuatannya yang mudah, kuih Ita suka sangat mee goreng basah. Anak-anak pun suka juga. Sebenarnya kalau nak buat mee goreng basah ni ada beberapa tips tau kalau nak dapat yang basah..                     Malaysia merupakan salah satu negara berbilang kaum yang dapat hidup dengan harmoni. Antara tiga kaum utama di Malaysia ialah Cina, Melayu dan India telah pun menetap di tanah ini ….

Resepi Apam Serabai

Diterbitkan pada Saturday, 20 August 2016 Pukul 11.33

Resepi Apam Serabai adalah sarapan pagi yang paling mudah disediakan malah sangat lembut dan sedap. Bahan-bahan Apam: 2 cawan tepung beras ½ cawan nasi. Kota seribu sungai? ya saya berasal dari kota saya berasal dari kota seribu sungai.  Kota seribu sungai adalah sebuah julukan untuk daerah saya yaitu kota Banjarmasin.  Banjarmasin di kenal dengan kot….

Masam Manis: Popia Basah

Diterbitkan pada Thursday, 18 August 2016 Pukul 11.14

MaDiHaA a.k.a Ratna said salam ita akak dulu mcm ita gak kurang suka sgt popia basah ni.. yg bergoreng jugak yg sodap..hehe (mana tak gomuk!).. tp bila sekali .

Lumpia Wikipedia, The Free Encyclopedia

Diterbitkan pada Saturday, 20 August 2016 Pukul 2.07

Lumpia is a spring roll of Chinese origin commonly found in Indonesia and the Philippines. It is a savoury snack made of thin crepe pastry skin called "lumpia wrapper .

Belajar Buat Apam Balik

Diterbitkan pada Saturday, 20 August 2016 Pukul 9.38

Salam, Saya nk blajar buat apam balik,smbil2 mencari dapur apam balik..sy tgal kat k.trg..sesape ader info, bleh tlg..terima kasih Niche: Diskusi Bisnes | Bisnes . AGEN POKER  -Cerita berikut ini teradi 1 tahun yang lalu saat aku masih bekerjasebagai karyawan electronic, dimana posisiku sebagai juru teknik, saataku bekerja disana aku mendapat kenalan dan jat….

Dapur Tanpa Sempadan...: Apam Kampung....

Diterbitkan pada Sunday, 14 August 2016 Pukul 10.57

anymz said salam cik mat ini lah apam yg akak tunggu2 resepi nya..apam kampung yg original kan?..selalu ada masa kenduri kendara..sedapnya di gaul dgn kelapa parut . Van Der PijlBANJARBARUKLIK.COM - Wajah Kota Banjarbaru Kalimantan Selatan saat ini tak bisa lepas dari tangan dan ide-ide kreatif Van Der Pijl.  Seorang arsitektur asal Belanda yang mengabdikan hidupn….

Karipap Pusing (step-by-step) & Apam Marmar

Diterbitkan pada Thursday, 18 August 2016 Pukul 0.22

KARIPAP PUSING (STEP-BY-STEP) & APAM MARMAR - . Photo blogging made easy - fotopages.com.

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -

 

Situs IklanGratiz dapat terus berjalan karena adanya kontribusi iklan. Mohon nonaktifkan AdBlock/Opera Turbo agar situs ini dapat terus berjalan dan memberi manfaat bagi kita semua.

Setelah AdBlock dinonaktifkan, klik disini untuk menyegarkan halaman.

Terimakasih.