Cara Mendapatkan Geliga Air

Sanggartuah Taming Sari: Geliga Lipan

Diterbitkan pada Tuesday, 27 May 2014 Pukul 14.00

Lalu bagaimana cara mendapat geliga lipan yang asli ini? caranya mudah mudah gampang, inilah ilmu warisan tok janggut yang akan saya berikan pada anda siapa tahu anda bisa menjadi master GL, berikut. cara berenang minggir, tapi ingat! lipan tidak boleh di lukai apalagi di bunuh, dan airnya harus di wadah plastik / ember, gelas dan lain2 yang penting bukan parit, karena kalau lipan dimasukkan ke air di parit maka geliga nya akan hilang di telan bumi,

Geliga Lipan

Diterbitkan pada Saturday, 6 December 2008 Pukul 20.10

Tapi sekarang saya pening kerana saya tak tau macam mana nak mengunakan geliga lipan tersebut,malah saya tak tau cara menjaga dan melihat sama ada khadam nya masiha ada atau tidak. Reply .. Guru saya yang dapat. Masa tu dia tangkap lipan bara yang merayap dibadannya semasa tido. Setelah diperiksa, ada batu didalam perut lipan tersebut. Ternyata geliga ini tidak terbentuk melalui pengerasan air liurnya tapi terbentuk dari dalam perutnya. geliga ini 

Batu Landak Geliga Landak

Diterbitkan pada Tuesday, 24 December 2013 Pukul 10.16

Karena harganya mencapai ratusan ribu hingga jutaan rupiah per gramnya,banyak orang memalsukan Batu Landak / geliga Landak ini,hanya untuk mendapatkan keuntungan dengan cara menipu.cara mengetahui asli / palsu adalah berdasarkan pengalaman,dengan sering melihat 1. Dibakar ( yang asli akan mendidih seperti kemenyan dan berbau seperti rambut dibakar ) 2. Tangan dibasahi air ( yang palsu akan terasa lengket di telapak tangan ) 3. Dikikis 

Buntat Embun

Diterbitkan pada Wednesday, 18 March 2009 Pukul 22.37

Jangan dibiar kering, kerana geliga/buntat embun hanya boleh dipulihkan dengan air embun, bukan air zam-zam atau air bukit. cara begini adalah sebahagian dari usaha sahaja. Kalau dapat kumpulkan air Embun . (RM300**)dr mat lombok…dia kata aku kena zakat 2.5 percent kalau dapat duit terpijak…terima kasih kawan yg beri idea…sy hanya letak air zam-zam sampai kat tengkoknya….seminggu kering kenapa ya.. Reply. amir. 25 July 2011 at 11.55p07.

Mustika Geliga Air

Diterbitkan pada Tuesday, 1 October 2013 Pukul 13.59

Dimaharkan Mustika geliga air, mustika ini merupakan mustika hasil pengolahan energi alam yang kami dapatkan ketika kami melakukan ritual dipantai parang kusumo yang terletak di daerah istimewa yogyakarta. Konon banyak sekali 

10. Di Maharkan Mustika Embun

Diterbitkan pada Monday, 17 June 2013 Pukul 22.01

BANYAK CERITA TENTANG geliga EMBUN INI BANYAK KELEBIHAN ALAMI TERUTAMA geliga EMBUN ATAU MUSTIKA EMBUN TINGKAT TINGGI DAPAT MENGHADIRKAN EMBUN / MENARIK EMBUN DAN DI LIHAT TIDAK NAMPAK DI air MUSTIKA / geliga . MUSTIKA SPESIAL ASIHAN BAIK JARAK JAUH ATAU DEKET JIKA INI TIDAK PERLU LAKU HANYA BACA KUNCI MUSTIKA cara PENGGUNAAN DAN PERAWATAN NANTI 2. DI MAHARKAN 

Cara Penjagaan G.lipan Dan Aktifkan

Diterbitkan pada Tuesday, 26 February 2013 Pukul 15.00

Assalamualaikum tok mat,saya dah try guna cara yg tok mat bagi tu cara mendapatkan geliga menggunakan air Tapi stengah jam tggu xda ap2 yg dapat, geliga ni ada pada setiap seekor lipan atau lipan yg terpilih sahaja 

Buntat/geliga Lipan (bukan Mustika Lipan)

Diterbitkan pada Sunday, 19 February 2012 Pukul 22.31

Terjadi dari prose pengerasan air liur seseekor lipan, tetapi bukan semua lipan bisa membentuk buntat kecuali raja lipan saja. Dan Saya Mohon Maaf,Karna terlalu Banyak pertanyaan yang Saya Dapat Tentang tembus pandang. Alhamdulillah, dengan Izin Allah sudah banyak tertolong. cara yang saya lakukan adalah dengan merendam batu lipan tersebut kadalam air putih kurang lebih 30 menit, setelah itu diminum dengan membaca Bismillahirrahmanirrahim, Salawat atas 

Cari Iklan:

- Halaman ini diberdayakan oleh Google dan Bing! -

X